مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

بهائیت در ایران : برنامه هاي راديو به قدري وقيح بود که کارشناسان ساواک را نسبت به تبعات اجتماعي آنها بيمناک مي ساخت. ساواک در گزارش مورخه 37.11.18 خود مي نويسد:

«به طوري که شنيده شده غالباً در جشن ها و اعياد مذهبي و يا نمايشات تفريحي روز جمعه راديو تهران برنامه هايي گنجانده شده که اصولاً ديانت و مذهب را به باد مسخره گرفته و به اين طريق کمک مؤثري به تضعيف معتقدات مردم ساده لوح و جواناني که نسبت به مذهب و حق پرستي با نظر شک و ترديد مي نگرند، مي نمايند. . . »(1)

بهائیت در ایران :  باتشکر از تهیه کننده مطلب دکتر فرهاد ابراهیمی که در حوزه بهائیت و مخالفت این فرقه با تغییر سبک زندگی در درون مطلب ذیل را ارائه داده اند .

شنبه, 23 بهمن 1400 07:11

پهلوی وبهایی سازی ایران

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : نکته

حضرت علامه سیدمحمد حسین حسینی طهرانی:

"دستگاه (پهلوی) به تمام معنی الکلمه یگانه چشم ترسی که داشت از ایشان(آیت الله بروجردی) بود که زیادتر از این دست به کار نمی زد

چهارشنبه, 20 بهمن 1400 08:04

بهائیت در دفتر پهلوی بروایت اسناد

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : نفوذ بهائیان در دوران پهلوی دوم و بخصوص از دهه 1340 به بعد به قدری گسترش یافت که به یکی از مسائل و نگرانی‌های ایرانیان تبدیل شد.

 جامعه ایران شاهد بود که اعضای این تشکیلات وابسته به اسرائیل، در تمام نهادهای حکومتی و از جمله دربار و دفتر فرح نفوذ کرده‌اند. این سند که با مهر «سرّی» طبقه‌بندی شده است، علاوه بر مطلب بالا، نشان‌دهنده آن است که حکومت پهلوی از افشا شدن این روابط احساس نگرانی کرده است.

بهائیت در ایران : در میان جریانهای مخفی و راز آمیز مختلفی که در تاریخ معاصر ایران گسترش یافته و رشد کردند کمتر تشکیلاتی مانند بهائیت موفق شد تا به درجه‌ای از قدرت و نفوذ سیاسی و اقتصادی دست یابد که در جای جای قلمرو سرزمینی ایران رد پایی از خود به یادگار گذارد.

با تشکر از نویسنده مطلب  جواد نوائیان رودسری

 بهائیت در ایران : یکی از مهمترین  ادعاهای فرقه بهائیت، از بدو پیدایش تا امروز، بی‌توجهی به امور سیاسی و بی‌رغبتی به پذیرفتن مقامات حکومتی است. این در حالی است که شواهد فراوانی مبنی بر علاقه شدید سرکردگان این فرقه برای فعالیت و حضور در عرصه سیاست، به ویژه در ایران، وجود دارد. بهائیان، از دوران انقلاب مشروطه به بعد و در پوشش‌های مختلف، مجال فعالیت در کسوت سیاستمداران ایرانی را یافتند. نمونه‌هایی همچون علیقلی‌خان نبیل‌الدوله، کاردار سفارت ایران در واشنگتن و عین‌الملک هویدا، وزیرمختار ایران در شامات و حجاز، شاهدانی بر این مدعا هستند. بهائیان در دوران سلطنت رضاشاه، فرصت را برای گسترش فعالیت‌های سیاسی خود، مهیا دیدند و این‌بار، پیوندهای پشت پرده‌ای که میان آن ها و استعمار انگلیس برقرار شده بود، عرصه را برای ارتباط فزاینده با دربار و نفوذ در میان خانواده پهلوی، فراهم کرد. این موضوع، به ویژه در ارتباط عناصر بهائی با محمدرضا پهلوی که در آن زمان، ایام ولیعهدی را می‌گذراند، بیشتر به چشم می‌آید. از این دوره به بعد است که همواره در کنار محمدرضا، یکی از اعضای شناخته‌شده و بلندپایه فرقه بهائیت حضور دارد؛ ابتدا اسدا... صنیعی، در کسوت آجودان ویژه و بعدها، عبدالکریم ایادی، در کسوت پزشک مخصوص شاه.

بهائیت در ایران : تشکیلات بهائی به علت انسجام و روابط بیرونی با محافل سرمایه‌‌دار صهیونیستی و آمریکایی،‌ و راهیابی در بین رجال پهلوی،‌ توانست این نقش و جایگاه را در تمامی ارکان کشوری و لشکری،‌ ازجمله در حوزه فرهنگ،‌ خاصه تلویزیون عهده‌دار شود.

نقش و جایگاه بهائیان در عصر پهلوی دوم را می‌‌توان در دو سطح تحلیلی عام و خاص، و از جوانب مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مورد بررسی قرار داد.

بهائیت در ایران : در حالی که رسانه‌های غربی اعضای فرقه بهائیت در کشور را مظلوم و قربانی معرفی می‌کند، خاطرات قادری، از اعضای جداشده این فرقه، در کتاب «سال‌های عطا» حکایت دیگری دارد.

بهائیت که این روزها با تلاش حامیان و دشمنان انقلاب اسلامی سعی میشود تحت ستم معرفی شود ، پیشینه درازی در کشتار و تحت فشار قرار دادن خانواده‌های ایرانی دارد که غیر قابل انکار است. بهائیت در ایران پیش از پیروزی انقلاب، با حمایت‌های مالی و معنوی کشورهای مختلف مانند انگلستان، روسیه تزاری و رژیم صهیونیستی جان گرفت تا راهی باشد برای تفرقه میان شیعیان و به انحراف کشیدن موضوع مهدویت و انتظار.

صفحه1 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی