بهائیت در دفتر پهلوی بروایت اسناد

چهارشنبه, 20 بهمن 1400 08:04 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

بهائیت در ایران : نفوذ بهائیان در دوران پهلوی دوم و بخصوص از دهه 1340 به بعد به قدری گسترش یافت که به یکی از مسائل و نگرانی‌های ایرانیان تبدیل شد.

 جامعه ایران شاهد بود که اعضای این تشکیلات وابسته به اسرائیل، در تمام نهادهای حکومتی و از جمله دربار و دفتر فرح نفوذ کرده‌اند. این سند که با مهر «سرّی» طبقه‌بندی شده است، علاوه بر مطلب بالا، نشان‌دهنده آن است که حکومت پهلوی از افشا شدن این روابط احساس نگرانی کرده است.

 

 

 

آنچه مسلم است  تشکیلات بهائیت توجه خاصی به دربار و خاندان پهلوی با هدف راهبردی گسترش نفوذ داشته است و نظر به تاثیر گذاری همسر شاه طبیعی است که نگاه ویژه ای به دفتر فرح و تسلط بر آن داشته باشد .  و اگر این نبود طلائی ترین تاریخ  ظهور و بروز فرقه ضاله بهائیت در دوره پهلوی دوم رقم نمیخورد . به جرات میتوان گفت که بعد از انقلاب علیرغم تمامی تلاش تشکیلات بهائیت به منظور فعالیتهای بین المللی در کشورهای زیر پونزی دنیا ولی اوج فعالیت بهائیت در ایران و به تبع آن سایر نقاط دنیا همان دوره 25 ساله حکومت پهلوی بوده که تکرار نشدنی برای تشکیلات بهائیت میباشد  .

خواندن 666 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی