مقالات بهائیت (3597)
چرا مردم ایران اسلامی از بهائیان متنفرند ؟ در هر اغتشاشی، پای بهائی در میان است...
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : ردپای بهائیت در ایجاد آشوب و دامن زدن به آن، اگر چه همواره در تاریخ کشورمان به چشم می خورد، اما نمونه بارز آن در دوران معاصر، در فتنه سال 1388، بر همگان آشکار است.
در نابسامانی هایی که زمستان 1396، در پی سوءاستفاده برخی گروه ها از مطالبات مردمی ایجاد شد، این تشکیلات مزور اگر چه سعی داشت خود را ظاهراً بی طرف نشان دهد، اما اگر نگوییم یکی از پایه های آشوب بوده، با یک پیگیری کلی از پیام ها و عکس العمل هایشان، همراهی محسوس و نامحسوس جریان هایی چون بهائیت و صهیونیسم با قانون شکنان، کاملاً مشهود است.
بهائیت در ایران برداشت از فرقه پژوهی : امروزه هزاران فرقه در سراسر جهان وجود دارد. به طور کلی ، فرقه گروه یا جنبشی است که متعهد به ایدئولوژی معمولاً افراطی است که معمولاً در یک رهبر کاریزماتیک تجسم یافته است.
اما دقیقاً چه چیزی فرقه ها را از گروه های دیگر متمایز می کند؛ و چرا مردم به آنها می پیوندند؟
نیاز به توجه جدی دارد
بهائیت در ایران : الگوهای فرقه ای را یاد بگیرید و بخاطر بسپارید؛ موقعیت هایی را که خودتان (یا خانواده و دوستانتان) در آن بودید یا هستید، با این الگوها مقایسه کنید.
کوتاه وخواندنی
بهائیت در ایران : حبیب مؤید یکی از مبلّغین مشهور بهائیت، در نقل خاطرهای، از برخورد خشونتآمیز عبدالبهاء با مخاطبینش مینویسد. این در حالیست که عبدالبهاء پیشتر، استراتژی ظلمپذیری را برای بهائیان برگزیده بود. با این حال، این میزان از فاصله میان شعار تا عمل از سوی پیشوایی به ظاهر الهی، چه مفهومی جز عوامفریبی و تبلیغات تو خالی دارد؟!
نیاز به توجه جدی دارد
بهائیت در ایران : تهی شدن فرد از خود و هویتش در فرقه بیش از هر چیز، طی فرایندی به نام «شستشوی مغزی» رخ میدهد.
بهائیت در ایران : ظهور و غروب اسلام در اندلس چگونه رقم خورد
1- فتح اندلس، طلوع تمدن اسلامی در اروپا
هنگامى که تمام اروپا اسیرِ جهل و نادانى و گرفتار جنگ و خونریزى بود، اسلام به اسپانیا رسید و شعله هاى تمدّن شهرنشینى و دانش در اسپانیا به دست مسلمین روشن شد.
بهائیت در ایران : تهمت زدن به دیگران، یکی از شگردهای نخ نمای فرار از پاسخگویی و انکار است؛ و این رویه ای است که تشکیلات بهائیت سالهاست به کمک حامیان رسانه ای خود، و شبکه های معاند فارسی زبان دنبال می کند.
به بهانه سالروز شهادت شهید محراب ایت الله مدنی
شهریور 1400
بهائیت در ایران : شهادت در محراب، مظلومیت و شخصیت عبادی و عرفانی شهید مدنی و چهره خبیث دشمن را به نمایش گذاشت، فرقه خبیثی که در ظاهر نام خود را خلق مسلمان گذاشته بودند، سید بزرگوار را در محراب و در حین عبادت به شهادت رساندند که این جنایت پیام بزرگی دارد.
معرفی رهبران بهائیت
-
زرین تاج قزوینی
زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).
-
شوقي افندي
شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.
-
علی محمد باب
علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.
-
سید کاظم رشتی
سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري شيخيه را برعهده گرفت.
-
عباس افندی (عبدالبهاء)
عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.