مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : در طول غیبت امام حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف عده ی زیادی بودند که ادعای نیابت امام زمان و یا امام زمانی داشته اند و در این زمان فقط علی محمد باب ادعای نیابت و سپس امام زمانی نکرد که حرکتش، حرکت نو و جدیدی باشد. بلکه او کسی بود که حرکتش تا حد قابل توجهی نتیجه داد. در ميان شيعيان، گروهي از همان آغاز غيبت به كذب و افترا، ادعاي بابيت و سفارت نمودند كه برخي از آنها عبارتند از: 1- ابومحمد شريعي2- محمد بن نصير نميري3- حسين بن منصور حلاج4-ابوجعفر، محمد بن علي شلمغاني......
پیدایش فرق و آغاز فریب مسلمانان
بهائیت در ایران : بعد از بیان مقدمه ای در مورد سفیران کذاب می باید به این پرسش پاسخ دهیم که " آیا متوان تراوشات فکری این سفیران کذاب را دیننامنهاد یا باید آنها را در زمره فرق یا فرقه های شبه دینی دانست ؟
به دلیل وجود تعریف های متعدد و فراوان از اصطلاحات «فرقه» و «دین»، پاسخ متعددی به سؤال بهائیت دین است یا فرقه؟ می توان داد. اما سوال اصلی اینست كه ما مسلمانان بهائیت را دین بنامیم یا فرقه؟
فراموش نکنیم : استعمارگران چرا در ایران به فرقه سازی پرداختنند ؟
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : با سیری در تاریخ درک میگردد که استعمارگران به سرزمینهای آباد و پر از معادن و ذخایر شرق، به خصوص خاورمیانه، همواره توجه داشته اند.
چرا فرقه های ضاله در ایران ترویج داده شدند ؟
نوشته شده توسط Super Userکوتاه و خواندنی
بهائیت در ایران : فرق و ادیان منسوخ در ایران فعالیت های خود را افزایش داده و بعضی از هم وطنانی که اطلاع درستی از دین اسلام ندارند و با یک شبهه در اعتقادات خود شک می کنند بسوی خود می کشند.
کوتاه وخواندنی :
بهائیت در ایران : تفکر شیخیه که بعدها از آن بابیت و بهائیت بیرون آمد متعلق به شیخ احمد احسائی است . اما اینکه احسائی خود در چه درجه ای از اعتبار علمی قرار داشته جای بحث است . احسائي دانش خويش را اکتسابي نمي داند بلکه خود را ملهم از ائمه معصومين و بهرمنــــد از دانش آنان معرفي ميکند
حکایتی از یک آزمایش مرحوم صاحب جواهر(ره)از جناب احسائی !!!
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : ازحکايت هائي که عليه شيخ احمدنگاشته شده است ماجراي شيخ با مرحوم صاحب جواهر است :
«(شيخ احمد احسائي) ميگفته است كه من قطع به احاديث دارم و از نفس حديث براي من قطع ميشود كه كلام امام است و حاجت به رجال و عنوان ندارم... مجملاً در وقتي از اوقات شيخ احمد به نجف رفت. شيخ محمد حسن صاحب جواهرالكلام اگرچه فن او منحصر به فقه بود ليكن در محاجه و مجادله يد طولايي داشت، به نحوي كه غلبه بر او در غايت اشكال بود.
بهائیت در ایران : از آنجایكه فرقه بهائیت هیچ نوع نشان و علامت آسمانی و الهی ندارد بلكه بر اثر خواست های نفسانی و شیطانی عده ای شكل گرفته، عقاید و باورهای آنها نیز با اصول ادیان الهی در تضاد و تناقض می باشد.
پیش از بیان تفاوت عقاید بهائیت با ادیان توحیدی لازم است، در مورد اصول مشترك و مورد اتفاق ادیان توحیدی و آسمانی مطالبی بیان گردد، تا ویژگیهای ادیان الهی با ادیان ساختگی مانند بهائیت بهتر روشن شود.
کوتاه وخواندنی :
بهائیت در ایران : در مطالب پیشین بیان شد که اساس تفکر بابلیت و بهائیت بر نگاه جناب شیخ احمد احسائی استوار است . حالا میخواهیم به نکته ای اشاره کنیم که شیخ احمد آنرا از کشیشانی قرض گرفت که با اقدام خود ریشه مسیحیت را مورد تهاجم قرار دادند . محمدعلي ميرزا به شيخ گفت كه يك باب بهشت به من بفروش من هزار تومان به تو ميدهم كه به قروض خود داده باشي. پس شيخ يك باب بهشت به او فروخت