×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 667

استفتاء از مقام معظم رهبری

دوشنبه, 25 مرداد 1395 23:18 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

  بهائیت در ایران:به نقل از پایگاه کانون حق پژوهی: با سلام،لطفا شبهاتی که بهائیان به تشیع وارد می کنند را نام برده و توضیح دهید ضمنا ما چه اشکالات اساسی به ابن فرقه می توانیم وارد کنیم؟

 

بهائیان یک سری اشکالات بر جمیع مسلمانان وارد می کنند که برخی از آن ها عبارت است از خاتمیت رسول الله(ص) در حالی که خود علی محمد باب و حسینعلی بهاء اقرار به خاتمیت رسول الله(ص) نموده اند و آنان ادعای نسخ دین اسلام را دارند که ادعایی واهی است.اما نسبت به تششیع مهمترین ایراد آنان به بحث مهدویت و طول عمر امام زمان(عج) است.آنان معتقدند علی محمد باب همان مهدی موعود است و با ظهور و مرگ او بساط اسلام برچیده شده که این مطلب بسیار سست و مخدوش است.ضمن این که در برخی از احکام و تعالیم اسلام هم ایجاد شبهه می نمایند. اما اشکالاتی که بر این فرقه ضاله وارد است بقدری است که درباره آن می توان کتابهای فراوان نوشت. مثل تناقضات در ادعاهای باب و بهاء، اغلاط فراوان در تعالیم و کتاب های آنان،عملکرد غلط و غیر انسانی سران آنها، حمایت استکبار و استعمار از آنان بخلاف تعالیم سایر انبیاء، نقض تعالیم بهائیت توسط خود سران بهائی، و ...

سلام علیکم.لطفا راجع به احکام ارتباط یا دوستی با بهائیان توضیح بفرمائید

بخش اول پاسخ: قبل از توضیح ابتدااً چند استفتاء از مقام معظم رهبری، در زمینه ارتباط با بهائیت بعنوان مقدمه خدمتتان عرض می شود  استفتاء اول  : از آنجا که در شهرستان مرودشت استان فارس تعداد کمی از بهائیان به شغل مغازه داری مشغول شده اند و

  مردم روزانه با آنها معاشرت و به داد ستد می پردازند لذا از محضر جنابعالی استدعا می رود به سوالات زیر پاسخ فرمائید : ۱- آیا بهائیان مسلمان هستند و یا کافر و نجس ؟ ۲- حکم سلام و دست دادن با آنها چگونه است؟ ۳- حکم خرید از مغازه آنها و فروش چیزی به آنها چگونه است ؟ ۴- آیا بر سر سفره ایشان می توان حاضر شد و از غذای این فرقه ضاله خورد ؟

جواب : جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با حیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند .

استفتاء دوم 1 – معاشرت و همنشینى و دست دادن دانش‏آموزان مسلمان با دانش آموزان پیرو فرقه گمراه بهائیت، اعم از این که دختر باشند یا پسر، مکلّف باشند یا غیر مکلّف، در داخل مدرسه یا خارج از آن، در دوران ابتدائى، متوسطه و پیش دانشگاهى، چه حکمى دارد؟ ۲ – رفتار استادان و مربیان با دانش‏آموزانى که بهائى بودن خود را آشکار مى‏کنند و یا یقین داریم که بهائى هستند، چگونهبایدباشد؟ ۳ – استفاده از وسایلى که همه دانش‏آموزان از آنها استفاده مى‏کنند مانند شیر آب آشامیدنى، شیر توالت و آفتابه آن، صابون و مانند آن، با این که علم به مرطوب بودن دست و بدن داریم، چه حکمى دارد؟

جواب : همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت است، واجب است. ولى رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش‏آموزان بهائى باید بر اساس مقررات قانونى و اخلاق اسلامى باشد.

 ۴- خواهشمندیم تکلیف مؤمنین را در برخورد با فرقه گمراه بهائیت و آثار حضور پیروان آن در میان جامعه اسلامى، بیان فرمائید؟ جواب :همه مؤمنین باید با حیله‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.

 ۵- گاهى بعضى از پیروان فرقه گمراه بهائیت براى ما غذا یا چیز دیگرى مى‏آورند، آیا استفاده از آنها براى ما جایز است؟ جواب :از هرگونه معاشرت با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید. ۶

 – بهائیان بسیارى در اینجا کنار ما زندگى مى‏کنند که رفت و آمد زیادى در خانه‏هاى ما دارند. عده‏اى مى‏گویند که بهائى‏ها نجس هستند و عده‏اى هم آنها را پاک مى‏دانند. این گروه از بهائى‏ها اخلاق خوبى از خود آشکار مى‏کنند، آیا آنها نجس هستند یا پاک؟

جواب :آنها نجس و دشمن دین و ایمانِ شما هستند، پس فرزندان عزیزم جدا از آنها بپرهیزید

تصویر استفتاء از مقام معظم رهبری

بهائیت در ایران

خواندن 5933 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی