مرتضی اسماعیل پور چرا به ، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی حمله کرد

جمعه, 22 ارديبهشت 1396 08:00 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

 بهائیت در ایران : اواخر سال 95 جناب مرتضی اسماعیل‌پور زبان گزافه گوی بهائیان ضمن انتشار متنی در رابطه با نماینده‌ی آشوریان در مجلس شورای اسلامی و وارد نمودن ایراداتی به او بار دیگر به دروغ‌پراکنی پرداخته است. اسماعیل‌پور که یا از روی بی‌اطلاعی چنین اظهاراتی داشته که البته در این صورت پسندیده است اظهار نظر نکند، یا مخاطبان خود را جاهل فرض نموده، در متن خود با نوعی توهین و حتی تمسخر نماینده‌ی محترم اقلیت آشوری، در حقیقت به رأی عده‌ی زیادی توهین کرده و او را فردی شیفته‌ی قدرت و دروغگو معرفی می‌کند.

وی در بخشی از متن که اشاره به صحبت‌های بت‌کلیا (نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی) در رابطه با حضور نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی داشت، سنگ خود و تشکیلات را به سینه زده و عدم حضور بهائیان در مجلس را نشان دهنده‌ی عدم صداقت نماینده‌ی آشوری مطرح کرده است. وی در ادامه و به جهت اعتبار بخشی و جلب توجه بیان می‌دارد:

«نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی ها و»

از دروغ مبرهنِ آماردهیِ جمعیتِ بهائیان که بگذریم، باید به آقای سردبیر خاطر نشان نمود که اولاً بهائیان نه تنها در جمهوری‌اسلامی که حتی در دستگاه حامیان خود یعنی رژیم پهلوی نیز هرگز به عنوان اقلیت مذهبی محسوب نمی‌شدند! حالا هم نباید انتظار داشت کرسی مهم مجلس که صدای ملت است، توسط یک تشکیلات ضالّه اشغال شود؛ اما در رابطه با یهودیان، زرتشتیان و حتی مسیحیان، جالب است اشاره شود علی‌رغم حضور بسیار اندک مجموعه‌ی اقلیت‌های دینی در ایران، هم‌اکنون پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی متعلق به آنها است، به این صورت که زرتشتیان و کلیمیان هرکدام یک نماینده، مسیحیان آشوری یک نماینده، مسیحیان ارمنی جنوب یک نماینده و مسیحیان شمال نماینده‌ی دیگری دارند. این در حالی است که اگر جمعیت اقلیت‌های مذهبی بیشتر بود، هیچ منعی بر افزایش شمار نمایندگان آنان وجود نخواهدداشت.
گذشته از این‌ها، برشمردن دراویش در جوار اقلیت‌های مذهبی نیز حرکت مقبوح و مورد توجهی است، چرا که دراویش مسلمان بوده و مسلمانان در ایران ذیل دو مذهب تسنن و تشیع قرار گرفته‌اند، که از هر دو نمایندگان زیادی در مجلس حضور دارند
لازم به تبیین یکایک مثال‌های پوچ نامبرده نمی‌باشد، اما برای خالی نبودن عریضه بهتر است تبیین گردد جمعیت منداییان امروزه در ایران بسیار بسیار اندک است و عملاً پرداختن به چنین اکاذیبی ضمن توهین به مخاطب آگاه، اقدامی است که گویا از بهائیان به خوبی برمی‌آید.
با توجه به این تفاسیر مطرح نمودن مسأله‌ی حضور اقلیت‌ها در مجلس، نوعی خودزنی برای بهائیان محسوب می‌شود، چرا که عملکرد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مثال زدنی بوده و می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها قرار گیرد.

 

 

خواندن 1243 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی