مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

سه شنبه, 12 مرداد 1400 05:52

زنانی که از رحمت خدا بی نصیبند

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران: دومین پیشوای بهائیت عبدالبهاء، در راستای آموزه‌ی وحدت عالم انسانی در این فرقه، تمامی انسان‌ها را نزد خداوند یکسان دانسته و هرگونه تفاوت در فضل و رحمت میان انسان‌ها را رد کرده است. این در حالیست که عبدالبهاء در جایی دیگر، با تقسیم‌بندی زن‌ها به جسمانی و روحانی، زن‌های جسمانی را از رحمت خدا بی‌نصیب دانسته است!

بهائیت در ایران : بدون شک نقش یهود در ایجاد و نفوذ در هسته‌های نخستین جریان بهائیت، قابل انکار نیست. آن‌چه امروزه از رفتار خائنانه‌ی تشکیلات بهائیت به چشم خورده و ماهیت آن را به عنوان تشکیلاتی سیاسی و نه دینی الهی به نمایش می‌گذارد، حمایت بی‌قید و شرط این تشکیلات از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تلاش برای تطهیر چهره‌ی منحوس این رژیم می‌باشد.

بهائیت در ایران : پیشوایان بهائیت یکی از تعالیم بدیع خود را که پیشرفت و ترقی بشر را در گرو آن دانسته‌اند، نیاز بشر به دین و تأییدات معنوی به وسیله‌ی روح‌القدس معرفی کرده‌اند. این در حالیست که نیاز انسان به معنویت و فردی الهی که مردم را به مبدأ و معاد خویش متذکر سازد، امری است فطری که هر انسان آزاده‌ای آن را می‌پذیرد و در تمامی ادیان وجود داشته است.

دوشنبه, 11 مرداد 1400 07:48

پاسخ به مغلطه‌ی مبلغان بهائیت!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : ازدواج با محارم از جمله مباحث احکامی در آئین دروغین بهائیت بوده ، هست و خواهد بود . مبلّغان بهائی موضوع ازدواج با محارم در بهائیت را تهمتی از سوی مخالفین خود معرفی نموده و توصیه‌های اخلاقی پیشوایان خود، در خواص ازدواج با جنس بعید را دلیل بر حرمت ازدواج با محارم در بهائیت می‌گیرند. اما با توجه به اینکه تا کنون هیچ نصّی از سوی رهبران بهائی در رد ازدواج با محارم صادر نشده، چگونه می‌توان این ازدواج را تهمت به بهائیت دانست؟!

یکشنبه, 10 مرداد 1400 05:24

بهائیان و ادعای صلح‌طلبی

نوشته شده توسط

 نویسنده مطلب : محمدحسین خوش مسلک

«سرِ ناسزایان برافراشتن

و زایشان، امیدِ بِهی داشتن

سرِ رشته‌ی خویش، گم کردن است

به جِیب اندرون، مار پروردن است!» ۱

بهائیت در ایران برداشت از فصلنامه روشنا : تجربه و بررسی اجتماعی-تاریخی نشان داده آن دسته از فرقه‌های مذهبی که در ظاهر حول تفکرات عصر جدید و مسائلی مربوط به روابط و برنامه‌های اجتماعی متمرکز شدند، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند، از این‌رو تشکیلات بهائی، از زمان سفر «عباس افندی» (دومین سرکرده بهائیت) به اروپا و آمریکا، سعی کرد با ایجاد تحولاتی در ظاهر و تبلیغات فرقه، راه‌های جدیدی برای جذب و جلب نظر ایجاد کند. عباس افندی، آمیزه‌ای از خط فکری بهائی را به‌نحوی‌که با سلیقه مدرن هماهنگ باشد و به مذاق مخاطب امروزی خوش بیاید، تنظیم و اصولی را تحت عنوان «تعالیم دوازده‌گانه بهائی» به‌عنوان ۱۲ بندی که بهائیت به آن پای‌بند بوده و در راستای دستیابی به آن‌ها گام برمی‌دارد، ارائه کرد؛ اصولی که علی‌رغم ادعای بهائیت، بدیع نبوده و عمدتاً با عملکرد فرقه نیز در تضاد می‌باشد! بااین‌وجود بهائیان، با استفاده از این اصول، تبلیغات گسترده‌ای در جهت امروزی شمردن فرقه بهائیت، به راه انداخته‌اند. «صلح عمومی» از جمله این ۱۲ اصل است که نوشتار حاضر، به نقد این ادعا و چندوچون آن، ذیل نقشه‌های این تشکیلات می‌پردازد.

بهائیت در ایران : پیامبرخوانده‌ی بهائی حکم حج را مختص به مردها دانسته است. اما اگر بهائیت داعیه‌ی ‌تساوی همه جانبه‌ی میان زن و مرد دارد و این سفر طاقت‌فرسا است، پس چرا باید مردها چنین سفری را تحمل کنند؟! از طرفی، مگر بهائیت خود را مطابق با پیشرفت‌های زمانه نمی‌داند؟! حال چرا با وجود آسانی مسافرت در این قرن، حکم استثنای زنان از حج را برنمی‌دارد؟!

شنبه, 09 مرداد 1400 04:05

حزب شیطان

نوشته شده توسط

گفتگو با «شمس‌الدین رحمانی»، کارشناس حوزه یهودشناسی

 

بهائیت در ایران برداشت از فصلنامه روشنا : «روشنا در این شماره خود به هم‌صحبتی با چهره‌ای آشنا در حوزه مبارزه با «صهیونیسم» نشسته؛ «شمس‌الدین رحمانی» که در حال حاضر در «جمعیت حامیان قدس شریف» به تألیف و پژوهش مشغول است. وی متولد ۱۳۲۴ بوده و پس‌از تکمیل تحصیلات در رشته کشاورزی و آشنایی با شهید «امیرتوکل کامبوزیا» ، پا به حوزه یهودشناسی گذاشته و تا به امروز در این عرصه به‌تحقیق و روشنگری مشغول است. با توجه به وجود مستندات مختلفی از دست داشتن جریان‌های یهودی و صهیونیست در فرقه‌سازی و فرقه پروری، از آقای رحمانی، پیرامون انگیزه‌ها و فعالیت‌های فرقه‌ای پرسیده‌ایم.

بهائیت در ایران : سران بهائیت در کمال بی‌شرمی، از علماء، مقامات و مردم ایران که در مقابل خشونت و بربریت اسلاف بابی‌شان ایستادگی کردند، با عنوان «ملّتی جاهل، متعصب و متوحش (وحشی)» تعبیر کرده و ایرانیان را بخاطر اعدام عامل خشونت و برادرکشی در کشور، صدهزار مرتبه از قاتل امیرالمؤمنین (علیه السلام) ظالم‌تر می‌دانند.

صفحه29 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی