×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 667

خاتمیت پیامبر(ص)

پنج شنبه, 09 دی 1395 09:53 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

بهائیت در ایران: معرفی حضرت ایت الله علامه یحیی نوری (ره ) به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مرحوم علامه یحیی نوری در سال 1311 هجری شمسی به دنیا آمد و ظهر روز عاشورا بعد از مدتها كسالت به علت نارسایی قلبی و ریوی در بیمارستان مهر درگذشت.

وی تلاش های بسیاری در مسلمان كردن افراد، علی الخصوص بهاییان به اسلام داشت. وی در جریان حادثه خونین 17 شهریور در نجات جان مردم تلاش كرد. اسلام و عقائد و آراء بشری یا جاهلیت و اسلام تهران از جمله تالیفات نامبرده است. محمد علی جنت رضوانی، رییس دفتر علامه نوری، چندی قبل گفته بود: آیت الله نوری به دلیل بیماری دیابت و فشار خون، توانایی ایستادن و حضور در كلاس را نداشت و به همین خاطر كلاس‌های درس وی تعطیل شده بود. علامه نوری از چهره‌های شاخص حماسه هفده شهریور است كه در آن روز پس از برگزاری نماز عید سعید فطر، جمعیت زیاد حاضر در حسینیه وی به سمت میدان شهدا (ژاله سابق) حركت كرده و در آنجا پس از سخنرانی آیت الله نوری علیه رژیم شاهنشاهی به تظاهرات پرداختند و در جریان این اتفاقات وی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی علاوه بر فعالیت‌های علمی خود در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، به احداث مؤسسات علمی و فرهنگی و اجتماعی، بیمارستان، درمانگاه‌، مدارس علمیه و مساجد پرداخته است و در ایام گذشته همواره در كنگره‌های اسلامی مانند كنگره بیت‌المقدس، هند، پاكستان، ژاپن و دیگر كشورها شركت می‌كرد كه در پی این فعالیت‌ها بیش از سیزده هزار نفر از كشورهای مختلف و از مذاهب گوناگون با هدایت و ارشاد وی به اسلام گرویده‌اند. از تألیفات وی می‌توان به كتاب‌های اسلام و عقاید و آرای بشری، اخلاق و خودسازی، شناخت تحلیلی اسلام و برخی از مسلك‌ها و ادیان (به دو زبان فارسی و انگلیسی)، تحقیقی در تشیع، امامت، مهدویت (به دو زبان فارسی و انگلیسی)، خاتمیت پیامبر اسلام و ابطال تحلیلی بابی‌گری و بهایی‌گری و قادیانی‌گری (به دو زبان فارسی و انگلیسی)، شناخت عقاید و احكام و نظام و تعالیم اسلام(به زبان ژاپنی)، ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران و شرحی از 17 شهریور و همچنین كتاب‌های عربی الفقه علی المذاهب الخمسة، المسائل المستحدثة، التطبیق بین الاحادیث من مصادر اهل السنة و الشیعة، التحقیق فی المنهج التفسیریة و ال‍‍‍ْفُُ سؤال و جواب و بسیاری كتب دیگر به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ژاپنی اشاره كرد. ضمن تجلیل از مقام شامخ این عالم مجاهد و خستگی ناپذیر با عنایت به اهمیت موضوع کتاب خاتمیت پیامبر ، ابطال تحلیلی بابی گزی و بهائی گری و قادیانی گری  از ایشان تقدیم میگردد .

 

دانلود  کتاب "خاتمیت پیامبر(ص)"

خواندن 1978 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی