×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 667

کتاب تاریخچه پیدایش باب و بهائیت

پنج شنبه, 09 دی 1395 12:40 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

بهائیت در ایران: در روزگاری که ابرهای تیره ظلم و جنایت آسمان دنیای انسانی را پر کرده و ناله مظلومان و بی کسان با فریادهای پیرمردان و بیوه زنان درهم پیچیده شده و چشمان بی رمق یتیمان در جستجوی ناجی و فریادرسی بود تا شاید دست آنان را گرفته و از زیر بار زورگوییها و تعدیها بیرونشان آورد. ناگهان زمزمه هایی از گوشه و کنار ایران به گوش رسید. بارقه ای از امید در دل آنان پدید آمد، آیا آرزوی دیرینه تحقق یافته؟

آیا کسی که انتظارش را می کشیدیم از سفر بازگشته! و صدها سؤال دیگر که جواب کاملی نداشت. کم کم جنجال و هیاهو بالا گرفت. عده ای با شور و شوق از ظهور او سخن می گفتند و عده ای نیز تکذیب می کردند و دسته­ای نیز با شک و تردید فقط به این سخنان گوش می دادند ،کم کم جناح بندیها و موضع گیری هایی  از طرف معتقدان و منکران رخ نمود و پس از مدت کوتاهی جنگ های خونین و برادرکشی های وحشیانه ای را در پی داشت. و این آغازی بود برای خونریزیها و درگیری­های بعدی که سالها ادامه پیدا کرد. فرقه و دین جدیدی پیدا شد و گروهی از شیعیان و مسلمانان را از کیش اصلی خویش دور کرده و تا جایی به پیش رفت که از دست مؤسسان اولیه این دین جدید که ایرانی تبار بودند نیز خارج شد و سر از امریکا و انگلستان در آورده و موطن آن در اسرائیل و امریکا قرار داده شد.

کتاب تاریخچه پیدایش باب و بهائیت تالیف نویسنده گرانقدر علی بورونی در سال 1387 در موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در قم به چاپ رسیده است. در این کتاب سعی شده به صورت مختصر به پیدایش فرقه بابیت و موسس آن، مشاهیر اصحاب باب وکتاب ها و احکام باب و در نهایت توبه و اعدام باب پرداخته شود. همچنین مطالبی پیرامون فرقه ضاله بهائیت چگونگی تشکیل آن و ادعاهای حسینعلی نوری (بهاءالله) آورده شده است. امید است این کتاب مورد استفاده کاربران گرامی سایت قرار گیرد.

 

دانلود کتاب

خواندن 3688 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی