حضرت آیت الله علوی گرگانی: در مبارزه علمی با فرق انحرافی هراسی به خود راه ندهید

یکشنبه, 29 مهر 1397 13:26 نوشته شده توسط  اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: حرکت در مقابله با فرقه های انحرافی بسیار مفید و نافع است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار دست اندرکاران «همایش تصوف، شاخصه ها ونقدها»، با بیان این که اسلام از هر آیینی برتر است، گفتند: در مواجهه با فرق انحرافی از قبیل تصوف با پشتگرمی جلو بروید و در مبارزات علمی هراسی به خود راه ندهید.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزودند: اگر بتوانیم از معارف اسلامی مطالب محکم و مستدل را استخراج و در جامعه مطرح کنیم، پیروز خواهیم شد. قرآن هم می گوید ناراحت و نگران نباشید زیرا اگر ایمان داشته باشید، از همه برترید؛ بنابراین باید کار کنید و زحمت بکشید و اگر جایی دیدید که در مسأله ای موفق نشدید، بدانید که کم‌کاری از خودمان است.

*تصوف را با سلاح و حربه استدلال علمی نقد کنید

این استاد برجسته حوزه علمیه قم یکی از شروط موفقیت در مباحثات علمی را تواضع دانست و اظهارداشتند: تواضع قدرت علمی به انسان می دهد و زبان را تیز و گویا می کند.

معظم له با بیان این که این حرکت شما در مقابله با فرقه های انحرافی بسیار مفید و نافع است، گفتند: باید در مبارزات و مباحثات با فرق انحرافی کسانی را انتخاب کنید که علاوه بر تواضع و رعایت ادب و نزاکت و خوش خلقی، علمیت خوبی هم داشته باشند و بتوانند با حربه علمی آن ها را نقد کنند.

*من از هر جهت کار شما را تایید می کنم

ایشان با بیان این که خداوند قرآن را کتابی علمی قرار داده است تا در آن تدبر کنیم و به دیگران هم ابلاغ کنیم، اظهار داشتند: من این روحیه و عمل شما را از هرجهت تأیید می کنم و در حق شما دعا می کنم که موفق شوید و امیدوارم در آینده مژده موفقیت حرکت شما را بشنویم. سلام ما را به دیگر عزیزانی که در گروهتان هستند و الآن نیستند برسانید.

خواندن 1979 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی