مقالات بهائیت (3597)
خاطرات یک بهائی حاضر در دربار پهلوی گوشه ای از خاطرات عباس آرام وزیر امور خارجه قبل از انقلاب
نوشته شده توسط Super Userتاریخ تولد: ۱۹۰۳، یزد
مقام قبلی: وزیر امور خارجه (۱۹۵۹–۱۹۶۰)
زاده: غلامعباس آرام; ۱۲۸۲; یزد
بهائیت در ایران : عباس آرام، یا آنطور که بر روی سنگ قبر او در بهشت زهرا نوشته شده، غلامعباس آرام فرزند علیرضا، متولد سال ۱۲۸۲ شمسی، مردی بود که در رژیم سابق حدود هفت سال وزارت امور خارجه و چندین سال مقام سفارت و سناتوری و غیر آن را بر عهده داشته است.
بهائیت در ایران : جنایات این فرقه نسل به نسل منتقل شد و ظاهرسازی ها هرگز نتوانست در نگاه مردم و تنفر آنان از این فرقه تغییری ایجاد نماید .
بهائیت در ایران : اینکه جریان بابیت و بهائیت با هدایت سرویس اطلاعاتی روسیه تزاری ظهور و بروز پیدا کرد شکی نیست اما اینکه این دولت تا چه سطحی حاضر به پرداخت هزینه برای این جریان فرقه ای باشد جای تامل دارد .
افشای یک سند تاریخی در اثبات حمایت دولت روسیه تزاری از بهائیت
نوشته شده توسط Super Userبازنشر بهائیت در ایران برداشت از مفاز : اسناد و مدارک متعددی در کتب تاریخی دوران قاجاریه و حتی کتب تاریخی خود بهائیان نظیر قرن بدیع و تاریخ نبیل زرندی و …. همگی بیانگر حمایت کامل دولت روسیه تزاری از جریان انحرافی بابیت و بهائیت می باشد. دامنه این حمایتها تا آن حد گسترده بود که حکومت قاجار بارها به طور دیپلماتیک به دولت روسیه اعتراض میکرد و یا مراتب گله مندی خود را ابراز میداشت ولی دولت استعمارگر روسیه به علت نفوذ در دربار و ضعف حکومت قاجار و اهمیتی که به جریان بابیه و بهائیت برای ایجاد تفرقه داخلی و شکستن وحدت ملی ایرانیان می داد، نوعا به این اعتراضات توجهی نمیکرد. گزارشات ارسالی از سرکنسولگری ایران در عشق آباد که محل تجمع بهائیان تحت حمایت روسیه شده بود همواره مورد اعتراض وزارت خارجه ایران قرار داشت و چون این گزارشات به اطلاع ناصرالدین شاه هم می رسید، وی را شدیدا عصبانی و نگران میکرد. در نحوه عکس العمل به این گزارشات سند تاریخی وجود دارد که ناصرالدین شاه به دستخط خودش نوشته و از وزارت خارجه و سرکنسول ایران در عشق آباد می خواهد که مراتب اعتراض دولت ایران از تجمع بهائیان در آن منطقه را به دولت روسیه ابلاغ کند.
زندگینامه خود نوشت ابراهیم جرج خیرالله مبلغ بهائی که عبدالبها را به چرب زبانی و تملق گویی و فریب کاری متهم کرد
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : یکی از راههای پی برده به پوچی یک آئین و فرقه شبه دینی استفاده از کسانی است که مدتها در درون فرقه ها بوده اند و از درون فرقه ها پی به باطل بودن آن برده اند صبحی ، آیتی ، نیکو ، مسعودی و... از همین دست مبلغین بودند که با وجود نزدیکی به راس فرقه ضاله بهائیت پس از چندی بریدند و از فرقه بریدند . ابراهیم جرج خیرالله هماز این مبلغین بود . متن ذیل برداشتی از کتاب او پس از بازگشتش از تشکیلات میباشد که توسط اریک استتسون نگاشته شده است
آیا رهبران بابیت و بهائیت انسانها را برابر میدانند ؟
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : یکی از نویسندگان بهائی، مطالبی را پیرامون انسانیت از عبدالبهاء نقل میکند. وی مینویسد عبدالبهاء قائل است به اینکه انسان، صورت و مثال خداست و ملاک امتیاز انسانها، کمالات الهی است. از این عبارت نتیجه میگیرد اشخاصی که میزان را رنگ پوست و نژاد میدانند، انسانیت خود را نفی کردهاند. درحالی که بهاء و عبدالبهاء جملات زیادی از این قبیل دارند.
چرا نسخههای کشف الغطاء به دستور عبدالبهاء امحا گردید ؟ !
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : کتاب کشف الغطاء، به دستور عبدالبهاء با هدف پاسخگویی به کتاب نقطة الکاف با مقدمهی ادوارد براون انگلیسی نوشته شده است. اما وقایعی چون اِشغال فلسطین به دست انگلیسیها و سقوط امپراطوری تزار روسیه سبب شد تا عبدالبهاء، قبلهاش را از پایتخت تزار به لندن تغییر دهد. لذا اکثر نسخههای این کتاب که ماهیت ضدانگلیسی داشت، به دستور او از بین برده شد.
نسرین رسولی رهیافته از بهائیت: دلیل اصلی من برای پذیرفتن دین اسلام کامل بودن این دین بود؛ چرا که اسلام کوچکترین نیاز انسان را نیز ترسیم کرده است. نسرین رسولی در محیط بهائی رشد یافت اما فسادها و تناقضهایی که در هم کیشان خود دید، وی را به شدت از این مسلک بیزار کرد و این امر همراه با مطالعه مستقیم درباره اسلام باعث تشرف او به اسلام و تشیع شد.