مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : زنهار زنهار اگر در امور سیاسی نفسی از احباء مداخله نماید و یا آنکه بر زبان کلمه ای براند. یاران الهی را بنص قاطع ربانی مدخل در امور سیاسی نیست.
بهائیت پس از مرگ بهاءالله از نگاه محمد جواد قزوینی ( بخش دوم )
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : محمدجواد قزوینی یکی از افراد حلقه داخلی و نزدیکان بهاءالله بود ، و از سوی او به لقب اسم الله الجُد یا اسم الجُد مفتخر گردید . او که اصالتاً اهل قزوین بود، در ایام تبعید بهاءالله به بغداد ، ادرنه ، و عکّا او را همراهی کرد و یکی از کاتبان و نویسندگان او بود. پس از مرگ بهاءالله، در دعوای خانوادگی و فرقه ای ، او به نفع محمدعلی بهائی و برعلیه عبدالبها موضع گیری کرد و یکی از مهمترین کتابهای مکتب بهائیان وحدتگرا را نوشت ، کتابی درباره بهائیت بنام تاریخ مختصر بهاءالله .
بهائیت پس از مرگ بهاءالله از نگاه محمد جواد قزوینی ( بخش نخست )
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : محمدجواد قزوینی یکی از افراد حلقه داخلی و نزدیکان بهاءالله بود ، و از سوی او به لقب اسم الله الجُد یا اسم الجُد مفتخر گردید . او که اصالتاً اهل قزوین بود، در ایام تبعید بهاءالله به بغداد ، ادرنه ، و عکّا او را همراهی کرد و یکی از کاتبان و نویسندگان او بود. پس از مرگ بهاءالله، در دعوای خانوادگی و فرقه ای ، او به نفع محمدعلی بهائی و برعلیه عبدالبها موضع گیری کرد و یکی از مهمترین کتابهای مکتب بهائیان وحدتگرا را نوشت ، کتابی درباره بهائیت بنام تاریخ مختصر بهاءالله .
چرا فعالیت زنان در عرصههای مدیریتی محدود میباشد؟
نوشته شده توسط Super Userنکته !!!
بهائیت در ایران : جذب حداکثری زنان به فرقه بهائیت با شعار تبعیض علیه زنان و تساوی مرد و زن، اما واقعیت در بهائیت چیز دیگریست.
بهائیت در ایران : میرزا حسینعلی نوری پیامبر خود خوانده بهائیت در کتاب های خود برادرش میرزا یحیی و دیگر پیروان او را چنان با الفاظ زشت مورد خطاب قرار می دهد که جای شکی باقی نمی گذارد که صاحب این گفتار و کلمات قطعاً یک فرد معمولی جامعه بوده که بواسطه پشتیبانی دول خارجی آئین ساختگی بهائیت را ترویج نموده است.
بهائیت درایران : به هنگام سفر به مونترال ، عبدالبهاء طی سخنانی در کلوپ سوسیالیستها،در سال 1912 ، مطالبی بیان داشت که ترجمة آن در سال 1922 در نجم باختر به چاپ رسید . او در آنجا بعنوان راه حلی بر مشکلات اقتصادی جوامع بشری پیشنهاد میکند: .... همه آحاد و افراد جامعه بشری باید از حداکثر رفاه بهره مند شوند. برای حل این مشکل باید از کشاورزان شروع کرد؛ زیرا کشاورزان و رعایا بزرگترین گروه آماری شاغلان را تشکیل می دهند. در هر روستا باید یک مرکزیت ایجاد شود و درآمدهایی به شرح زیر برایش درنظر گرفت:
بهائیت در ایران : محمد علی طاهری، سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه را می توان باب قرن ۲۱ خواند. علیمحمد باب شیرازی که در زمان خود با تمسک به یکی از نظریات شیخیه در ابتدا ادعای بابیت امام عصر عج الله تعالی را مطرح کرده بود خود نیز باور نداشت مورد اقبال قرار گیرد. شرایط نابسامان اقتصادی، آشفتگی های سیاسی مذهبی، ظلم و فساد و استبداد، باعث شده بود مردم چشم امید به آمدن موعود داشته باشند تا ریشه این معضلات و ظلم و ستم را بخشکاند. او در این شرایط ادعای خود را مبنی بر باب امام زمان بودن مطرح کرد و از جهل و ناآگاهی مردم سوء استفاده کرد و خود را صاحب الامر معرفی کرد.
بهائیت در ایران : فلاسفه و حکمای اسلامی به تبعیت از آیات قرآن کریم و روایات اسلامی، چندین قرن قبل ، یکی از جهات مهم بعثت انبیاء و تشریع دین را رفع اختلافها، هرج و مرج و منازعات بین بشر دانستهاند. با این حال چگونه عبدالبهاء بعد از حدود 1200 سال بعد از بعثت وبا وجود استمرار اینجهت مهم از زندگانی پیامبر در سبک برخورد امامان و پیشوایان دین ، اصل اُلفت و محبّت (1) را به عنوان اصلی بیسابقه به پدر خود منتسب میکند و بهائیان در تبلیغات خود، آن را از اصول بدیع بهائیت برمیشمارند؟!