مقالات بهائیت (3597)
توجیه ادعای خدایی حسینعلیبهاء با زدن تهمت به پیامبران الهی
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : حسینعلیبهاء، در تهمتی آشکار به ساحت مقدس انبیای الهی، مدعی شده است که آن منادیان توحید الهی برای خود چنین مقاماتی ارائه نمودهاند. چنانکه در کتاب ایقان میگوید: «این است که از آن جواهر وجود در مقام استغراق در بحار قدس صمدی و ارتقاء به معراج، معنای سلطان حقیقی، اذکار ربوبیت و الوهیت ظاهر شد».
بهائیت در ایران: یکی از مباحثی که در بهائیت مطرح است و در عمل با گفتار بهائیان متناقض است، بحث عدم مداخله در امور سیاسی میباشد. رهبران بهائیت در گفتههایشان پیروان خود را به مداخله نکردن در امور سیاسی سفارش میکنند و میگویند هرکس در امور سیاسی مداخله کند، بهایی نیست و از بهائیان به شمار نمیآید. اما در عمل خلاف این را شاهد هستیم.
نقدي بر گزارش يک مورخ بهائي باب: با علوم، آشنايي ندارم!
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : آقاي عباس امانت (متعلق به خانواده بهائي «امانت» ) از مورّخان معاصر است که در غرب سکونت دارد . تعلق خاطرش به باب و بهاء، از خلال سطور کتابش: «قبله عالم» ، هويدا است.
اين مورخ بهائي (در گزارش مذاکره علماي تبريز با باب که در همین کتاب آمده ) از علي محمد باب، با تعابيري چون «پيامآور» (بخوانيد: پيغمبر)، «سيد پرجاذبه شيرازي» و نيز «چهرهاي جوان و گيرا» ياد ميکند «که نويد عصر جديدي را ميداد» همچنين، او را «پارساي فرانگر» ميخواند «که مرجعيت علما را به مبارزه ميطلبيد» (و البته کاري به اين ندارد که: باب توان و جرئت بحث با علما را نداشت و اين علما بودند که او را به مبارزه خوانده بودند).
وي اعتراف باب (در مجلس علما) به ناآگاهي از علوم زمانه را «اقرار صادقانه» ميخواند. که ميدانيم طنين خوش آهنگ واژه صداقت، به طور طبيعي از انعکاس «منفي» مطلب در ذهن خواننده کتاب ميکاهد و متقابلاً در شرح چالش علمي علما با باب، از تعابيري گزنده همچون «استنطاق» ، «تفتيش عقايد» ، و «طعن و لعن و ريشخندهاي دشنامآميز» سود ميجويد. که خالي از تاءثير سوء در ذهن خواننده نيست. به همين نمط، بايد از اقدام وي به چهرهپردازي «منفي» از ملا محمود نظامالعلماء (ملاباشي وليعهد، و قهرمان پيروز بحث با باب در مجلس تبريز) ياد کرد
بهائیت در ایران : از آن روی که واژهِ مقدس"باب" (با تعابیر مختلف دیگری که دارد) دستاویزی برای ادعاهای ناصواب عده ای در طول تاریخ مسلمانان به ویژه در قرن سیزدهم گشته و گمراهی و ارتداد بسیاری را به دنبال داشت، در این مقاله به بازخوانی مسألهِ "باب" و مدعیان و مصادیق راستین آن پرداخته، تعدادی از مدعیان دروغین"بابیت" در عصر حضور و غیبت معرفی گردیده اند.
بهائیت غیرعقلانی است/ حتی افراد «متساهل» هم از این فرقه متنفرند
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : خسرو معتضد پژوهشگر و نویسنده تاریخ ایران در گفتوگوی مشروح با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم، به بررسی پیدایش فرقه ضاله بهائیت در بستر تاریخ معاصر ایران پرداخت.
دلبستن به مؤسسات خارجی در ايران برای بقاء بخش دوم : همكاري با تشکیلات روسیه در ایران
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : موارد فراواني از همكاري بهائيان با مؤ سسات سياسي و اقتصادي وابسته به روسيه در ايران وجود دارد كه در زير به برخي از آنها نمونه وار اشاره مي كنيم: عزيزالله خان ورقا، از اعاظم بهائيان تهران، در بانك استقراضي روس در تهران عضويت داشت. نوشته اند: زماني كه عزيزالله وارد خدمت بانك استقراضي روس در تهران شد، اگر و به، رئيس مقتدر بانك، «غايت اعتماد و محبت و احترام را به او حاصل نمود و او يگانه واسطه فيما بين رجال و اولياي امور و محترمين متنفذين كشور با آن بانك پرقدرت قرار گرفت و خانه و اثاثيه در قسمت عُلياي شهر و درشكه با اسب زيبا و سر طويله مخصوص فراهم گرديد و غالباً سوار بر آن درشكه خود و با سواران قوي هيكل با لباسها و نشان هاي مخصوص بانك پي رتق و فتق امور مي گذشت و فلان الملك و به همان الدوله ها ناچار از احترامش بودند».
دلبستن به مؤسسات خارجی در ايران برای بقاء بخش اول : همكاري با مؤ سسات انگليسی در ایران
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : انگليسي ها در عصر قاجار و پهلوي در ايران، مؤ سسات گوناگوني (اعم از سياسي، اقتصادي، نظامي و...) داشتند كه از همه آنها بدون استثنا به مثابه ابزاري جهت پيشبرد اهداف «سلطه جويانه» خويش بهره مي جستند، و شواهد تاريخي، نشان از همكاري اعضاي فرقه با اين مؤ سسات دارد.
بهائیت در ایران. در تالیفات تاریخی که از دوران محمد رضا پهلوی به رشته تحریر در آمد نام حسین فردوست همیشه جایگاه ویژه ای را بخود اختصاص داده است . حسین فردوست آخرین روزهای سلطنت پهلوی دوم در کنار او بود .