مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

بهائیت در ایران :  مهناز رئوفی که سال‌ها تحت تأثیر آموزش‌های پیوسته و تبلیغات گسترده و ضداسلامی زندگی کرده بود، بعد از ازدواجش به مطالعه و تحقیق درباره فرقه بهاییت و دین اسلام مشغول شد تا اینکه در بیست و پنج سالگی مسلمان شد. او با وجود اینکه از طرف تمام اعضای خانواده‌اش طرد شده بود، دوستان مسلمان و متدین زیادی پیدا کرد و حالا در برابر فعالیت‌های خواهرها و برادرهایش که همگی از سران و مبلغان فرقه ضاله بهاییت هستند، به تألیف کتاب و مقاله و سخنرانی در جمع‌ها و اجلاس‌های اسلامی می‌پردازد تا چهره این فرقه ضاله را به مردم بشناساند.

پنج شنبه, 08 آبان 1399 08:09

احکام بهائی 8 : استمناء در احكام علي محمد باب

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : علی محمد باب در بیان عربی مي گوید: خداوند بخشیده است از شما آنچه را که در خواب مشاهده می کنید، و آنچه را که شما خودتان از نفس خود استمناء می کنید، ولی قدر این آب را بدانید، زیرا آن وسیله آفرینش انسانی است. اما مولف رساله پاره ی شبهات گوید: استمناء به هیچ وجه مجاز نبوده است.

 

بهائیت در ایران : راستش یه چند وقت بود هوس کرده بودم ادعای پیامبری کنمبا خودم گفتم هرچه زودتر بهتراومدی و پس فردا افتادی مردیحیف تو نیستدر نتیجه برای اینکه زمان از دست نره در زیر اصول و آموزه های دین خود را بر می شمارم اگر مایل بودید به دین من ایمان بیاورید.

بهائیت در ایران : یکی از پر چالشترین احکام صادر شده از سوی رهبران بهائی مربوط است به احکام ازدواج ، طلاق و مهریه که قاعدتا انتقادهائی به آن وارد است . خصوصا اینکه این احکان دقیقا اصل به ظاهر مترقی تساوی زن ومرد در بابیت وبهائیت را نقض میکند دقت کنید خود متوجه فاجعه این احکام خواهید شد .

بهائیت در ایران : اخیرا رسانه های بهائی و معاند و شبکه های تحت حمایت دشمنان انقلاب و ایران اسلامی به درج مطالبی در خصوص محکومیت پیروان فرقه بهائیت در ایران نموده اند و با مبالغه و فرافکنی سعی نمودند این محکومیتها را به اعتقاد این افراد ربط دهند .اگر صرف بهائی بودن جرم است چرا در حاضر تعداد بهائیانی که دستگیر و زندانی هستند به 100 نفر هم نرسیده؟

سه شنبه, 06 آبان 1399 19:38

احکام بهائی 6 : محو کتب غیر بابی

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : جناب سید علی محمد شیرازی حکم به محو کردن تمام کتب به غیر از کتب بابیت کرده که این امر موجب اعتراض دانشمندان شده، اما پس از علی محمد شیرازی، حسینعلی نوری این حکم را به حالت اول برگرداند.

دوشنبه, 05 آبان 1399 09:33

احکام بهائی 5 : جزای محزون کردن در بیان

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : سید باب در بیان جزای محزون کردن انسان ها را پرداخت نه مثقال طلا به بیت العدل دانسته و جالب اینجاست که جریمه ی ناراحت کردن دیگران با زنا یکی است و هر دو در جیب بیت العدل سرازیر می شود. و اما وقتی حسینعلی نوری دید که بازار بابیت کساد است، این حکم را در اقدس عفو کرد.

سید باب در بیان می گوید: فی ان من یحزن نفسا عامدا فله ان یاتی تسعة عشر مثقالا من الذهب ان استطاع و الا من الفضة و الا فلیستغفر الله تسعة عشر مرة- اگر کسی دیگری را از روی عمد محزون کند باید نوزده مثقال طلا بدهد، و اگر متمکن نباشد لازمست نوزده مرتبه استغفار نماید. (1)

سپس می گوید: و من یحبس نفسا یحرم علیه ما یحل علیه من قبل الی حین ما یحبس و یهبط کل عمله و ما کان من المومنین و ان یرجع الی ما یحرم علیه فی کل شهر تسعة عشر مثقالا من الذهب- کسی که دیگری را محبوس و زندانی کند حرام می شود بر او (زن او) که تا آن موقع حلال بوده است و تمام اعمال خیر او ریخته و محو می شود، و اگر رجوع کند بر آن زنی که حرام شده است باید در هر ماهی نوزده مثقال طلا بدهد.

ولی میرزا بهاء بر خلاف سید باب می گوید: من یحزن احدا فله ان ینفق تسعة عشر مثقالا من الذهب هذا ما حکم به مولی العالمین انه قد عفا ذلک عنکم فی هذا الظهور و یوصیکم بالبر و التقوی امرا من عنده فی هذا اللوح المنیر- در کتاب بیان نازل شده بود که اگر کسی را محزون کردید می باید نوزده مثقال طلا انفاق کنید و این حکم مولای عالمین بود ولی در این لوح منیر از این حکم عفو کرده و در این ظهور وصیت می شود به نیکو کاری و تقوی و این امریست از جانب خداوند. (2)

آری حکم بیان (به طوری که دیدیم) در نهایت درجه غرابت بوده و بسی حیرت آور است که دیه محزون کردن یک نفر به اندازه دیه زنا کردن با او باشد، و شگفت آور و حیرت انگیزتر از آن تعلیل بیان بود که این حکم بخاطر اینست که کسی نشناخته و نفهمیده دیگری را محزون ننماید، و مراقب باشد که یک مرتبه شجره حقیقت (من یظهره الله) محزون نشود.

و به عقیده ما، جناب بهاء کتاب اقدس را از روی مجبوریت و بخاط اصلاح کتاب بیان نوشته است، زیرا سران بابیه پس از این که به خود آمدند به نواقص و عیوب و خرافات و جهات ضعف گفته های باب متوجه شده و در مقام اصلاح و گرم کردن بازار دین جدید و رنگ و روغن دادن به آن آمدند.

بیانی که احراق کتب ملل دیگر جهان را واجب بداند، بیانی که در موقع محزون کردن دیگری نوزده مثقال طلا دیه تعیین بکند، بیانی که سوال کردن از مطالب علمی و مسائل برهانی را تحریم بکند، بیانی که بگوید اشیاء نفیسه خود را به من بدهید و همچنین مطالب و الفاظ عجیب و غریب دیگر، البته این کتاب عوض کردنی است.

و طلب دیگر این که جمعیتی که (بدون تعقل) از چنین کتاب و چنین آئین و چنین احکام برخلاف عقل و خرد و فطرت پیروی کرده و آنرا با جان و دل می پسندند، آیا از این جمعیت نباید استفاده کرد؟ و آیا از این اغنام الهی نباید قدر  دانی و محافظت نمود؟(3)

هنگامی که جناب بهاء خود را از جناب باب کمتر نمی بیند، چه داعی دارد که از ترویج کرده و شخصیت و منزلت  خود را در مقابل شخصیت او که پست تر است فانی و محو نماید.

چنانکه ما هم داعی نداریم که بهائیان ساده لوح از آئین بهائیت دست بکشند، زیرا می دانیم که این جماعت بالاخره بیچارگانی هستند که اگر از این نیرنگ و از این آلودگی و حیرت نجات یافتند، در وادی دیگری مبتلا و سرگردان خواهند شد. و خوب است بهائیان در فکر خود باشند و از تقلید و محدودیت فکری و نظری و علمی خود را خارج کرده و با کمال حریت و بی طرفی فکر در صدد تحصیل سعادت و خوشبختی آیند.

پی نوشت:

1- بیان، باب ثامن عشر از واحد سابع

2- اقدس صفحه 39 سطر 15

3- محاکمه و بررسی باب و بهاء جلد 2 صفحه 200 تا 202

 

 

دوشنبه, 05 آبان 1399 09:03

احکام بهائی 4 : حد سارق در بهائیت

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران :  اگر حکم اسلام را در مورد سارق در کنار حکم بهائیت گذاشته متوجه خواهیم شد که حکم اسلام بسیار بهتر و موثرتر از حکم بهائیت است و آن بهائیتی که ادعا دارد، دین اسلام دیگر به درد این زمان نمی خورد و بهاء دین جدید و پیشرفته تری به ارمغان آورده است، به عینه می بینند که احکام اسلامی بسیار معقولانه تر و موثرتر از احکام بهائی است. زیرا سرچشمه ی اسلام خداوند متعال است ولی بهائیت ساخته دست بشر می باشد.

صفحه70 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی