مقالات بهائیت (3597)
کوتاه وخواندنی
بهائیت در ایران : پیشوایان بهائیت، تا جایی بر اُلفت تأکید کردهاند که در تعارض دین با اُلفت و محبّت، بیدینی را ترجیح دادهاند. این در حالیست که خود هیچگاه به این اصل پایبند نبوده و به خاطر تعصبات دینی، مخالفین خود را مورد طرد و حذف اجتماعی قرار دادهاند؛ همچنان که رفتار بهائیت در خصوص جهانگیر اردکانی، نمونهای از این دورویی تشکیلات بهائیت است.
عزیه نوری خواهر جناب بهاءالله ادعای او را باطل میدانست !
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : یکی از مخالفین حسینعلی نوری خواهرش عزیه خانم بود .
شاه سلطان عزیه
ت ۱۲۳۸ ق تهران
و ۱۶ ربیعالاول ۱۳۲۲ ق تهران
شاه سلطان خانم (عزّیه خانم)، دختر حاجیه کلثوم خانم و میرزا عباس نوری (میرزا بزرگ)، در سال ۱۲۳۸ ق در تهران به دنیا آمد. او که خواهر میرزا یحیی صبح ازل و میرزا حسینعلی بهاء الله بود کتاب تنبیه النائمین را در پاسخ به نامه برادرزاده اش، عباس افندی، و در رد ادعای برادرش، میرزا حسینعلی بهاءالله، مبنی بر «من یظهره الله» بودن وی، نوشته است. در حدود سه سالی که زرین تاج قزوینی (مشهور به قرةالعین و طاهره) در منزل میرزا محمود خان کلانتر در تهران زندانی بود با او در ارتباط بود. در روز ۱۶ ربیع الاول ۱۳۲۲ ق، در ۸۴ سالگی درگذشت و در امامزاده معصوم تهران به خاک سپرده شد.
چرا بهائیت با انقلابهای مردمی مقابله میکند ؟ !
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : نویسندگان بهائی در توجیه حکم رهبران خود به اطاعت محض از حکومتهای مستبد، حکومت را زاییدهی کیفیت اجتماع دانسته و هرگونه اعتراض بر آن را غیرقابل توجیه برشمردند. این در حالیست که در بسیاری از مواقع، توطئهی قدرتهای خارجی، بر خلاف خواست مردم حکومتی را شکل داده و یا انقلابهای مردمی، در پیمودن مسیر خود، به انحراف کشیده شدهاند.
بحث طرح روحی و عدم کارایی آن در اکثر جوامع بهائی، ابهام و مشکلات موجود در طرح
نوشته شده توسط Super Userخانم کارن باکت چرا از بهائیت روی برگرداند
خرداد 1400
بهائیت در ایران : یکی از چهره هائی که پس از مدتها حضور در جامعه بهائی از آن روی برگرداند خانم کارن دی هایر ( باکت ) است . ایشان در نوشته هایش از علت جدائی از این تشکیلات سخن گفته است یکی از محور های چالشی خانم باکت با فرقه بهائیت بحث طرح روحی ، کارکردها و اثرات آن بوده است .
بهائیان بهخوبی اطلاع دارند که به موازات تعطیلی کلاسهای معارف بهائی، طرح روحی از طرف بیت العدل بهعنوان طرح جایگزین، در سراسر دنیای بهائی به مرحله اجرا درآمد.
عبدالحسین آیتی مبلغ بهائی و بازکشته از این آئین دروغین از اعتقاد اغنام الله میگوید !
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : مدعی پیامبری بهائیت، بر خلاف ادیان توحیدی، ادعای خدایی و خدا آفرینی کرده است. از اینرو، سرکردگان و مبلّغان بهائی از یکسو تلاش دارند تا ادعاهای الحادی پیامبرخواندهی خود را در انظار عمومی توجیه و تأویل کنند و از سویی دیگر گویا در صدد هستند تا اعتقاد به خدایی و خدا آفرینی پیامبرخواندهی خود را میان اَغنام الله، نهادینه سازند.
شکل گیری رابطه اطلاعاتی فرقه ضاله بهائیت و آمریکا
نوشته شده توسط Super Userکوتاه وخواندنی
بهائیت در ایران : با توجه به حمایت همهجانبهی آمریکا از بهائیت، بهائیان موظفند تا هرگونه خدمتی (از جمله جاسوسی) را به آنها بنمایند. از اینرو اسناد، حکایت از ارتباط اطلاعاتی متقابل میان بهائیت و آمریکا وجود دارد. اما به راستی چگونه میتوان شعار عدم مداخله در امور سیاسی سر داد و در عین حال، جاسوسی و خیانت به وطن، جرم مشترک مجرمین بهائی باشد؟!
پیشوایانی که به اصول که خود بیان میکردند پایبند نبودند !
نوشته شده توسط Super Userکوتاه خواندنی
بهائیت در ایران : پیشوایان بهائیت بر لزوم عدم مداخله در سیاست تأکید نموده و میزان بهائی بودن را عدم دخالت در سیاست دانستهاند. این در حالیست که پیشوایان بهائی، با دخالت در سیاست و همکاری با استعمار، به نمادی برای سیاستمداران ناشی مبدل شدهاند. لذا با مبنا قرار دادن اظهارات پیشوایان بهائی، آنان نیز بهائی به شمار نیامده و اساساً بهائیتی وجود ندارد.
بهائیان مظهر ظهور را چگونه قرائت میکنند ( بخش پایانی )
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران :ادامه از بخش نخست
00000
با این مقدمه در مورد اهمیت نماز در دیانت بهائی، به سراغ برگ دیگری از دفتر تاریخ بهائیت میرویم. هنگامی که بهاءالله از دنیا رفت، میان فرزندان او بر سر جانشینی پدر اختلاف افتاد. نتیجهی این اختلافات آن بود که نهایتاً فرزند بزرگتر او یعنی عباس افندی بر مصدر هدایت اهل بهاء تکیه زد و برادر خود یعنی میرزا محمدعلی افندی را از خود راند. اما در میانهی این اختلافات، اتفاق عجیبی رخ داد. از آن جا که بیشتر نوشتههای بهاءالله در زمان حیات او برای انتشار و چاپ، در اختیار محمد علی قرار گرفته بود، او از تحویل دادن آنها به برادر بزرگتر امتناع ورزید و برخی از نوشتههای منحصر به فرد بهاءالله در این میان از بین رفت. عباس افندی از این حادثه با عنوان سرقت آثار پدر توسط برادرش یاد میکند. یکی از نوشتههایی که در این سرقت از بین رفت، صورت نماز نه رکعتی بهاءالله بود که به عنوان تکلیفی شرعی برای پیروان معین کرده بود.