مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

چهارشنبه, 05 خرداد 1400 06:39

اندر حکایت توجه بهاییان به کشور تونس

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران :  مدتی پیش، گروهی در کشور تونس به عضویت سازمان جاسوسی بهاییت درآمدند. دولت تونس با اینکه ادیان الهی از قبیل مسیحیت و یهودیت و... را به رسمیت می‌شناسد، لیکن بهاییان را به عنوان دین رسمی نپذیرفت. همین امر سبب شد که گروهی از بهاییان، نشستی برگزار کرده و این رفتار دولت تونس را محکوم کنند.

کوتاه خواندنی :

بهائیت در ایران : آیة الله سلطانی طباطبایی در سال ۱۳۳۲ ق. در شهرستان عالم پرور بروجرد و در خاندان با تقوا و با علم و فضیلت دیده به جهان گشود. پدر بزرگوارش، آقای حاج سید علی اصغر، ملقب به سلطان العلماء بروجردی، یکی از عالمان بزرگ و نامدار سادات طباطبایی در منطقه بروجرد بوده است . معظم له در یک مصاحبه در خصوص نگاه ایت الله بروجردی ره در رابطه با فرقه ضاله بهائیت بیان میکند :

نویسنده: سید مقداد نبوی رضوی

کارشناس‌ارشد تاریخ اسلام از دانشگاه شهید بهشتی

بهائیت در ایران : ادامه از بخش اول

0000000

ارتکاب به خشونت و قتل توسط اتباع بهاءالله در بغداد، و واکنش او

در کتاب تنبیه النائمین-که کاری گروهی از سوی ازلیان است-درباره به تنگ آمدن «قاطبه اهالی» بغداد و«کلیه ولات دولت روم» از «شرارت و جهالت» برخی اتباع بهاءالله-که «غولان آدم‌کش» و «خون خواران انسان کش» یاد شده‌است-سخن به میان آمده‌است. همچنین، به‌مناسبت یادکرد قتل‌های برخی اتباع بهاءالله و منسوب کردن آن قتل‌ها به او، گفته‌شده که آن مریدان «بعضی را روز روشن در میان بازار حراج با خنجر و قمه پاره‌پاره کردند.» ردپای درستی این دعوی را نیز در آثار بهائیان می‌توان یافت. در روایت ایشان، نمونه‌هایی از توهین و درشتی برخی اتباع بهاءالله در بغداد نسبت‌به دیگران و حتی کشتن ایشان، به سال‌های پیش‌از آشکاری دعوت جدید او، آمده‌است:

نویسنده: سید مقداد نبوی رضوی کارشناس‌ارشد تاریخ اسلام از دانشگاه شهید بهشتی

بهائیت در ایران : با آشکار شدن دعوت رجعت حسینی و من یظهر اللهی میرزا حسینعلی بهاءالله، گروهی از بزرگان بابیان او را برنتافته و به مخالفت با او روی آوردند. دراین‌میان، برخی از ایشان کشته‌شده و از صحنه کارزار ازلی-بهائی کنار گذاشته شدند. ازلیان آن قتل‌ها را به پای بهائیان گذاشته و دستور آن‌ها را نیز از سوی بهاءالله دانسته اند. برخی از آن‌ قتل‌ها از سوی بهائیان پذیرفته‌شده، اما دخالت بهاءالله در آن‌ها همواره مورد انکار بهائیان بوده‌است. این مقاله بر آنست تا نگاهی تحلیلی به روایت دو گروه داشته و تا جای ممکن بتواند به نتیجه‌گیری نزدیک شود.

بهائیت در ایران : یکی از سوالات مطرح در رابطه با بهائیت این بوده وهست که چرا آئینی که دم از صلح عمومی ووحدت عالم انسانی میزند ، در خانه و در حمایت  یکی از جنایتکارترین رژیمهای امروز دنیا قرار گرفته است ؟چرا بهائیان باید در اسرائیل و در کنار این رژیم کودک کش قرار گیرند ؟

قصه هويدا، ابراهيم ذوالفقاري، مؤسسه مطالعات و پژوهش هاي سياسي، تهران، چاپ اول، 386

 بهائیت در ایران: هر چه از سال 57 فاصله میگیریم نیاز به معرفی زمانداران حکومتهلوی خصوصا پهلوی دوم بیشتر احساس میگردد .شاید یکی از دلایلش این باشد که جوانان امروز هیچگونه شناختی از آنچه بر این سرزمین گذشته است ندارند . و یا بهتر بگوئیم عناصری که امروز مجموعه رسانه های صوتی ، تصویری ، و فضای مجازی را شامل شده و در حمایت از برخی عناصر ورشکسته سیاسی وابسته به همان رژیم در صحنه حضور دارند تلاش دارند که بشکلی خیلی ظریف نکبت و منفوریت را از زمامداران آن زمان سرزمینم ایران بزدایند . اما اینکه باید به جوانان نسلهای بعد از انقلاب این آگاهی را داد که آنها چه کسانی بودند و چه بر سرزمین ایران آوردند .لذا مطلب ذیل بر آن است که به معرفی یکی از اصلی ترین مهره های رژیم محمد رضا پهلوی بپردازد .

بهائیت در ایران : دین‌سازان فرقه‌ی بهائیت در احکام ساختگی خود، استعمال هرگونه مسکرات را حرامی قطعی اعلام کرده‌اند؛ همچنان که عبدالبهاء گفته است: «اما شراب به نصّ کتاب اقدس شربش (نوشیدنش) ممنوع زیرا شربش سبب امراض مزمنه و ضعف اعصاب و زوال عقل است».(1)
اما جالب است بدانیم در حالی نوشیدن مسکرات از جانب پیشوایان بهائی به عنوان حرامی قطعی اعلام شده که پیامبرخوانده‌ی بهائیت، اعتیاد عجیبی به نوشیدن مسکرات داشته است؛ همچنان که عبدالحسین آیتی (یکی از جدا شدگان از این فرقه‌ی ضالّه) اعتراف کرده است: «بر حسب ارادتی که من به ایشان (حسینعلی بهاء) داشتم و اطمینانی که ایشان به من داشت، کلید بیت (خانه‌ی بهاء) در دست من بود... صبح که آمدم، دیدم کلید در جیبم مانده است. فوری در را باز کردم، دیدم عفونتی در اطاق پیچیده که نمی‌توان وارده شد. بعد دیدم آن مکلّم طور، از زور شراب، چنان مست و مخمور بر رو افتاده که صد نفخ صور او را به هوش نمی‌آورد! فهمیدم که آقا شب سرمست جام سرور بوده و از هوش و هستی دور مانده».(2)

صفحه39 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی