مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

بهائیت در ایران : تعجب نکنید پیامبرخوانده‌ی بهائیان در یکی از اظهاراتش، علمای شیعه که در مصیبت حضرت سیدالشهداء عزاداری می‌کنند را از قاتلین آن حضرت ظالم‌تر می‌داند. .[ر.ک: آیات الهی (شیطانی)، ج 1، ص 164]
 اما به راستی که علّت دشمنی بهائیت با علمای شیعه به خاطر این بوده است که ایشان همواره مروج آزادگی و ظلم‌ستیزی بوده و از این جهت؛ با دشمنی جیره‌خواران استعمار و استکبار مواجه شدند.

 

اما باید به جناب بها و دیگر رهبران بهائی گفت تنفر شما از علمای شیعه  را در تاریخ شکل گیری بابیت و بهائیت باید جستجو کرد در تاریخ ظهور بابیت و بهائیت ، سرکردگان بهائی، در راه اجرای مأموریتشان که همان مبارزه با اسلام حقیقی است، با سدّی محکم به نام علمای شیعه (این پاسداران حقیقی حفظ ارزش‌های اسلامی) مواجه شدند. برخی از این علماء که به صورت مستقیم از نفوذ جریان انحرافی بابیت و بهائیت جلوگیری به عمل آوردند، توسط پیشوایان بهائی به بدترین شکل ممکن خطاب شدند.[ر.ک: شوقی افندی، توقیعات مبارکه، صص 182-47]
برخی دیگر نیز که با پرورش روحیه‌ی استکبارستیزی میان مسلمانان، سعی در سوق دادن جامعه‌ی اسلامی به سوی آزادگی و ظلم‌ستیزی داشتند؛ با دشمنی جیره‌خواران استعمار و استکبار، چون بهائیت، مواجه شدند.[اسرارالآثار، ج 3، ص 39]
آری؛ گویا مَنش ظلم‌ستیزی علمای شیعه
 در منطق بهائیان، از صفات یزیدیان به شمار می‌آید!

یادمان نرود جریان بابیت از همان زمان که از سوی عالمان شیعه مورد تکفیر قرار گرفت این پاسداران اعتقاد ات را مورد تنفر داشتآنجا که جناب برغانی شهید ثالث حکم به تکفیر داد و توسط عمال بابیت در محراب نماز به شهادت رسید ،  آنجا که ایت الله سعید العلمای مازندرانی در واقعه طبرسی مداخله کرد و نسخه بابیان را پیچید و از آنجا که عالمان شیعه در مناظره باباب او را محکوم کرده و او مجبور به نگارش توبه نامه کرد ه که در نهایت به اعدام باب منجر شد و از آنجا که رهبران بهائیت در ایران مورد غضب قرار گرفته و به عراق گریختنند و در آنجا هم  با برخورد شکننده علمای شیعه مجبور به ترک عراق و آوارگی در ترکیه و سرزمینهای اشغالی شدند ، تنفر از عالمان شیعه را در رفتار خود نهادینه کردند . که این نوع رفتار تا کنون نیز ادامه دارد .  

 

پی‌نوشت:
گلچینی از آثار: حسینعلی نوری، آیات الهی (شیطانی)، لانگنهاین آلمان: لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری بلسان فارسی و عربی، 148 بدیع، ج 1، ص 164.
ر.ک: شوقی افندی، توقیعات مبارکه، لوح احباء شرق (نوروز 101 بدیع)، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 123 بدیع، صص 182-47.
همچنان که عباس افندی، سیدجمال الدین اسدآبادی (این عامل وحدت جهان اسلام) را با عنوان: «أعظم مفسدین عالم و مضرّین بر جمال قِدَم»، مورد هتک قرار داده است: اسدالله مازندرانی، اسرارالآثار خصوصی، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 128 بدیع، ج 3، ص 39 به بعد.

سه شنبه, 09 آبان 1396 09:54

بهائي‏گري اصول و مباني اعتقادي (بخش اول )

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : در فضای مجازی به مطلبی برخوردم که بدلیل جامعیت و خلاصه نویسی توجهم را جلب کرد . با عنایت به موضوع مطلب که واکاوی بهائیت از آغاز پیدایش تا کنون است این مطلب را در پایگاه باز نشر میدهیم .

....

دوشنبه, 08 آبان 1396 08:59

بهائی‌گری، فرقه ای حسینی یا یزیدی؟!

نوشته شده توسط

کوتاه خواندنی :

بهائیت در ایران : مبلّغان بهائی در تلاشند تا ظلم‌های (ادعایی) وارده به بهائیان را به مظلومیت امام حسین (علیه السلام) تشبیه نمایند. این در حالیست که پیامبرخوانده‌ی بهائیت که بهائیان وی را رجعت حسینی معرفی می‌نمودند، به قدری جنایت نمود که برخی بابیان به طعنه می‌خواندند: «اگر حسینعلی (بهاء) مظهر حسین‌ ابن علی است/ هزار رحمت بر روان پاک یزید».

 

بهائیت در ایران : سرکردگان فرقه‌ی بهائیت، تلاش‌های بسیاری برای کم‌رنگ نمودن قیام عاشورا انجام داده‌اند. در این راستا جناب اشراق خاوری، اقدام به معادل‌سازی قیام عاشورا در بابیت کرده است. جناب خاوری ضمن یزیدی خواندن مردم ایران، جنایات بابیان شورشی، در قتل‌عام و غارت مردم بیگناه اطراف قلعه‌ی شیخ طبرسی را نادیده می‌گیرد!

یکشنبه, 07 آبان 1396 09:26

بهائیت در ایران : بدون شرح

نوشته شده توسط
شنبه, 06 آبان 1396 11:17

حرص قدرت‌طلبی بهاءالله !

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : در مطلبی که روز گذشته در پایگاه با عنوان " عبدالبهاء : "رهبر جامعه باید بی میل به قدرت باشد " ! را درج نمودیم که چکیده آن این بود که درحالی عبدالبها رهبر بهائیت ادعا میکند کسانی را به رهبری انتخاب کنید که بی میل به کسب قدرت باشند . در همین رابطه اما مبلّغ بهائی در کانال خود به نقل از عبدالبهاء مدعی شد: رئیس جامعه باید از حبّ ریاست و خودخواهی به دور باشد. اما توصیه به پرهیز از خودخواهی رهبران در حالیست که اساساً، مهم‌ترین انگیزه‌ی تشکیل بهائیت، رسیدن پیشوایان به قدرت بوده است. همچنان که عزّیه نوری، اقدام حسینعلی نوری در ترور ناصرالدین‌شاه را در این راستا برمی‌شمارد.

شنبه, 06 آبان 1396 11:16

اغنام دلیل پذیرش ادعاهای دروغین !

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : دقت کنید جناب علی‌محمد باب، در دلیل بر حقانیت خود چه استدلالی می آورد ": چون چشم و گوش و بینی و دهان با خودِ چهره، پنج می‌شود و باب نیز طبق حساب اَبجد، پنج است و هاء که حرف اول کلمه‌ی هویت و به عدد اَبجد پنج است، پس من مهدی یا باب آنم."

کوتاه و خواندنی :

بهائیت در ایران : جناب عباس افندی ( عبدالبهاء ) در توصیه‌ای که به مناسبت انتخاب رهبر جامعه نمود، مردم را به انتخاب بی‌میل‌های به قدرت فراخواند. اما سوال این است که آیا این رهبران به اعتقادات خود عمل هم میکردند یا اینکه همانند موارد دیگر عالمان بدون عمل بوده اند .

صفحه210 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی