مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : پیشوای بابیت، پس از خروج از اسلام و ادعای آوردن دینی جدید، دستور به قتلعام و برخورد شدید با مخالفین خود صادر نموده است. اما به راستی مگر عبدالبهاء دینی که سبب کشتار شود، نبودش را بهتر ندانسته است؟! از طرفی ثمرهی این قتل و جنایات توسط بابیان و سپس نسخ چندسالهی آن به وسیلهی بهائیت چه بوده است؟!
کوتاه وخواندنی
بهائیت در ایران : پیامبرخواندهی حقه باز بهائی سقوط حاکم اِدِرنه (از شهرهای حکومت عثمانی) را به عنوانِ پیشگویی برای خود به ثبت رسانده است. اما به گفتهی آیتی (مبلّغ سرشناس و بازگشته از بهائیت)، این پیشگویی (!) 4 سال پس از اینکه شهر ادرنه به تصرف روس و انگلیس در آمد، صورت گرفت! پیامبر خوانده بهائیت، پسگوییهای خود را به نام پیشگویی به خورد پیروانش میداد!
راس تشکیلات حزبی یا حکومت دیکتاتوری بر بهائیان ؟!
نوشته شده توسط Super Userبه بهانه سالروز انتخابات بیت العدل بهائیان در دهه اول اردیبهشت
فروردین 1400
بهائیت در ایران : در تمامی احزاب و سازمانهای سیاسی راس تشکیلات بعنوان فرد یا شورا قاعدهای دارد که غالب آن این است که افراد دارای درجه ای از مراتب تشکیلاتی باشند که معمولا توانمندی و .... شامل این ویژگیها میباشد . ومهمترین رکن هر سازمان دستگاه نظارتی بر راس تشکیلات است . عبدالبهاء نظام رهبری بهائیت را بر دو رکن مقام ولایت امر و نهاد بیت العدل استوار دانست. در این میان، نهاد بیت العدل که با عقیم ماندن شوقی افندی، یگانهی نظام رهبری بهائیت گشت، از طرفی تمام قدرت و مسئولیتهای او را به نفع خود مصادره کرد و از طرفی ادعای عصمت و فقدان دست نظارتی بر آن موجب شد تا بدون هیچ بازدارندهای یکه تاز میدان گردد.
بهاییت، از دیدگاه محققان ایرانی (بخش دوم )
نوشته شده توسط Super Userنویسنده : داود مهرورز
بازنشر اردیبهشت 1400
3ــ فریدون آدمیت
دیدگاه دکتر فریدون آدمیت، بهویژه نسبت به بهائیان، به شدت منفى است. از نظر او، دو مسلک بهائیت و ازلیت، که از بابیت انشعاب شده، دو «مذهب سیاسى» هستند که طی تاریخ، با استعمار روس و انگلیس در پیوند بوده و از لطف و حمایت آنها بهره داشته اند.
بهائیت در ایران : ایام عید رضوان از سی و دو روز پس از نوروز شروع و مدت ۱۲ روز ادامه دارد. روز اول این عید در تقویم میلادی مطابق ۲۱ آوریل، در تقویم شمسی اول اردیبهشت و در تقویم بهائی مطابق ۱۳ شهرالجلال بدیع است.
متاسفانه مبلّغان بهائی بخوانید مدعیان دروغین با سوء استفاده از موضوع معرفی دارالسلام در قرآن ، شهر بغداد که بعدها حسینعلی نوری در آن ادعای پیامبری کرده را بعنوان دارالسلام معرفی میکنند . این در حالیست که با مراجعه به تفاسیر اهل بیت (علیهم السلام) از این آیهی شریفه در مییابیم که اساسا مقصود از دارالسّلام همان بهشت موعود است.
بهاییت، از دیدگاه محققان ایرانی (بخش اول )
نوشته شده توسط Super Userنویسنده : داود مهرورز
بازنشراردیبهشت 1400
چکیده :
اختلاف در نظر و تحلیل همواره وجود داشته و مورخان و محققان را به دسته های مختلفی تقسیم و دسته بندی نموده است، اما در کنار اختلافات، مشترکاتی نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه نمود، در این صورت شناخت بهتری از تحولات مورد بررسی حاصل می آید. نکته ای که درخصوص بهائیت در خور تامل است اشتراک نظر و توافق مورخان و محققان (با وجود گرایش های متنوع سیاسی و فکری) در وابستگی سران بهائیت به استعمار می باشد. مقاله پیش رو، اشتراک نظر آن ها را نشان داده است.
چرا جریان بهائیه را یک فرقه کاملا انگلیسی میدانیم ؟
نوشته شده توسط Super Userکوتاه وخواندنی
حرکت انگلستان در این زمینه به سه صورت است. یک وجه این حرکت پنهانی است که جریانسازی میکند و ما از روی جریانها متوجه دخالت میشویم. مثل حرکتهای سرویسهای اطلاعاتی که پنهانی است. وجه دیگر کارنامه خود گروههاست. مثلاً وقتی حسینعلی بهاء طرح ترور ناصرالدین شاه را ارائه میدهد و بابیها از ایران به بغداد تبعید میشوند، در همان زمان میرزا ملکمخان ارمنی، مؤسس فراموشخانه و مدعی اومانیسم، در باغ رضوان بغداد با اینها ملاقات میکند.
بهائیت از ورود به ایران تا نفوذ به ساختار حکومتی پهلوی اول
نوشته شده توسط Super Userگزیده ای از گفتوشنود با قاسم تبریزی
بهائیت در ایران : عباس افندی (عبدالبهاء) در سفری که به انگلستان میرود، انگلیسیها از او تجلیل زیادی میکنند و مقام sir را به او میدهند. مقامی که انگلیسیها فقط به کسانی میدهند که به امپراتوری بریتانیا خدمت کرده باشند. خب ارتباط او با انگلیسیها چیست؟